Alla inlägg under oktober 2009

Av T - 27 oktober 2009 14:30


Hehe..visste inte va jag skulle skriva i rubrik rutan,men i går kunde jag inte låta bli-

jag köpte Pågens saffrans gifflar!! MMmm va gott=)

Jobbade till 22 i går,satte mig framför datorn en stund sedan la jag mig o läste lite i boken

"Mig äger ingen" ..precis börjat men många som säger den är bra-men hemsk!

I dag har jag tvättat,tittat  på Desp.Housew och grejat lite här hemma.

Pratade även med Malin förrut,vi ska träffast på stan i mårn och luncha innan jag börjar jobba,mysigt:)

 jättefint väder ute,så det får nog snart bli en promenad i solskenet:)


Ååå nu fick jag precis ett sms från kollegan som förlorat sin mamma,som tackar för blommorna vi skickade.

Det är ju inte så mycket,men vi ville visa att vi tänker på henne..


Känner mig slö och benen är tunga och huvudvärken smyger på ..kanske ska ta å äta lite...

Vi hörs.








Av T - 25 oktober 2009 22:07

helgen:

Fick hoppa in å jobba i går,10.30-18.00. då en kollegas mamma hade dött..usch va hemskt!:(

Riktigt jobbigt..stackars det har varit så mycket nu,så nu får det räcka!! Tänker på dig C!!


Efter jobbet åkte vi till Jocke o Lena som hade halloween party..å va dom hade grejat!!

Haha..roliga dom är..det var ballonger,spindlar,"blod",spöken m.m över allt.

Vi hade jätteskoj!! Bara tråkigt att typ alla andra som var bjudna hoppade av...

dåligt av dom,fy på dom!! MEN vi hade iallafall kul=)

Var hemma vid 3 och jag skulle upp igen vid 5tiden..haha...

Merja skulle hämta mig kl.06 för vi skulle åka till Ullared,men jag sov när hon kom..:/ SORRY!!

Blev nog fel med klockan,vintertiden,vet att jag ställde om klockan o att jag ställde larmet,

men den ringde aldrig. Men jag slängde på mig kläder o lite smink, och vi kom i väg:)

Handlade jul-gardiner,tomtar,strumpor,trosor,m.m och lite kläder o annat smått o gott

 som mina syskonbarn ska få i julklapp:)

Riktigt kul o jag är jättenöjd med allt, längtar redan till nästa gång;)

Vi var hemma igen vid 3tiden, skönt å få eftermiddagen hemma..

packade upp allt från både Ikea och Ullared,sen blev det middag o en liten power nap.

I kväll har vi legat på soffan för det mesta..(Mattias är seg i dag..Konstigt..haha!!)

Var bara i väg å handlade lite på Ica så man har annat än Nutella till mackan i mårn..hehe


Ser ut till att jag o Lena åker till Oslo 9:e november om vi kan få ledigt från jobbet.

P!nk har konsert o det vill vi inte missa!!=)

Kollade buss o det var skitbilligt,typ 100 kr en väg, och det tar bara 2timmar och 45 minuter.

Kollade med en kompis,Anders,och vi får sova över hos honom om vi vill, det var snällt *tackar*=)

Hoppas nu att det löser sig med ledighet bara ,vore såå kul!!!!!!!!!!!!!!!! ♥P!NK♥


Känner att jag är trött i benen och kroppen för övrigt egentligen..hehe..

så tror jag ska ta mig ett bad eller en varm duch nu sen gå å lägga mig..ta igen lite sömn;)


Ny vecka på G och det är vi ju var galda för..!


Ha det bäst,vi hörs:)



Av T - 24 oktober 2009 09:41


Bakade äppelmuffins i går,dom blev jättegoda! Yummi:)

Städade lite här hemma och pratade i telefonen en lång stund..hehe..:)

Sen åkte vi till Ikea,skulle ha gardinstänger och ett diskställ..kom hem med myyycket mer kan jag säga..!!

Köpte 2 hyllor,kuddar,skålar,morgonrock,blommor,stekpanna,
ljus,1 julklapp,burkar,presentlådor m.m

På vägen hem köpte vi med oss pepparkakor,julmust o mintchoklad..me like;)

Jag tittade på Idol  och myste med tända ljus o eld i öppna spisen.

Nu ska jag snart packa upp allt vi handlade o städa undan lite.

I kväll blir det Halloween party hos Jocke o Lena:)


Trevlig helg till er alla!!

Av T - 22 oktober 2009 22:04


Har precis lipat till programmet "Inlåst"..

Så roligt å se att dom pratar känslor,saknar sina mammor m.m

men tycker såå synd om den killen som inte fick träffa sin mamma,man såg hur ledsen han blev:(

Jag älskar det programmet,tycker gammlingarna är underbara som ställer upp o hjälper dom här pojkarna!

Hoppas dom får det bra och får den hjälpen som dom behöver! Önskar dom all lycka♥


Måste också berätta om 2 andra goa pojkar i dag..hihi..

Jag gick förbi ett dagis och det sto 2 söta pojkar på typ 3-4år och slängde slängpuss till mig..haha!!

Jag skrattade åt dom o tackade och fortsätte gå, dom ropade efter mig flera ggr o varje gång jag vände på mig så kom det fler pussar..haha..sötnosar♥


I mårn ska jag nog baka äppelmuffins med kanel o socker..MMM!;)

Sen åker vi kanske till Ikea på eftermiddagen,men får se.


God natt♥



Av T - 21 oktober 2009 16:35

Hm..blev fika på överby i dag..kladdkaka o vaniljlatte...inte bra! Men gott=)

Köpte ett par jeans,peace-örhängen,strumpbyxsor och ett linne.

Men skulle egentligen ha skor,typ läder stövlar....hittade ett par på Skopunkten för 700,

men får fundera lite på det..lönen kommer ju på fredag;)

Pms på väg..roligt..NOT!!!:( så nu sitter jag bara här o lyssnar på musik o slappar.

Ska snart göra lasagne,det var länge sen.

Pratade med min Mamma förut o "min" lilla älskling där hemma,Bertine,pratar om sin favorit "tante"(faster)

hela tiden o låtsas prata med mig i sin lek-mobil-GULLUNGE!!♥♥♥

Tänkte kanske fira jul här i Sweden i år,men det kommer ju ny bebis i slutet på november

och tror inte faster kan vänta så mycket längre då..

pluss att det är våran tur å ha Mormor den här julen..o det kan ju faktiskt bli sista julen med henne,

med tanke på hur gammal hon är...:( min söta goa mormor♥

Tänk att man ska köpa julklappar till 4 syskonbarn den här julen,sen får det ju bli lite extra till bebisen när den kommer och sen dop present. Jag ska ju bli gudmor=)

Sen brukar vi köpa till några av kompissarnas barn också,typ 5 st. MÅSTE åka till Ullared snart!!=) hihi..

måste snart börja fundera på vad man önskar sig också..min familj brukar var tidig ute med det där:)


Tack för en trevlig dag Merja-darlingen! ♥

 

en promenad kanske..? hmm...




Av T - 21 oktober 2009 10:20


Japp i dag är jag ledig,sitter här o väntar på att klockan ska bli 11 då ska jag ta bussen ut till Överby köpcenter.

Ska träffa Merja där i dag..hehe..igen;)

I går åt vi lunch på Phasa Thai,nice! Får se om jag kanske får lura med henne på en lunch i dag med;) hihi..

I kväll ska jag städa sovrummet tänkte jag o kolla på tv.

Har redan moppat golv i både kök o badrumm,känns bra.

Hoppas att Mattias spelade in Desperate Housewives i går,har inte fått med mig nått av den senaste säsongen:(

Nä nu får jag sätta fart här..see u!


Av T - 21 oktober 2009 10:19

HATAR mjukost på tub...!!!



Av T - 20 oktober 2009 09:45


till JUUUUL!!!=) jag längtar...ÄLSKAR JULEN♥


Fredag jobbade jag till 16,sen blev jag hämtade av min älskling som hade beställt thaimat,

så vi åkte hem och bara myste hela kvällen. Fredagsmyys..♪

Grillade marsmallows i öppna spisen,tittade på Idol och drack några glas rött vin.

Hade tänkt oss en tur till Ullared i lördags för lite julhandel,men det blev Göteborg istället.

Vi bjöd med svärmor o hennes sambo,vi tittade i affärer och fikade på Vanilj♥

Får ta Ullared nån annan gång,men vill helst åka NU..hehe

Sen på lördagkväll åkte vi till Vänersborg o åt pizza på Italia med Nellie och Josef.

Det var riktigt gott och trevligt:) Kul å få träffa Josef också.

Sen åkte vi hem till oss och bara tok det lungt och pratade,mysigt mysigt!

Söndag förmiddag tok vi med oss varm choklad, äggmackor och kameran och åkte

 till ett ställe som heter Koberg.Där fotade jag lite,natur och djur.(rådjur o hjort)

Och det var huuur skönt som helst å få komma ut i naturen lite och njuta av solen.

På eftermidsagen grejade vi lite hemma i trädgården och sen lagade jag en god middag och tände brasa i spisen,myys!! Basta en sväng också innan vi la oss. En härlig helg!

Jobbade 14.30-22.00 i går,fick en jävla huvudvärk ett tag,men som tur va var vi hemma då o bara tok det lungt..det kom så plötsligt och det bankade i hela huvudet,men försvann igen efter en timma eller nått..skumt!

Brukar inte ha problem med huvudvärk,men den här hösten har det varit en del:(


I dag är det grått o trist ute,och kyl/frys är helt tom..det nästan ekar..haha:)

MEN då kom det ett sms om jag ville var med å äta lunch med min Darling Merja,JAAA klart jag vill;)

Så nu innan jobbet ska jag i väg o träffa henne i stan o luncha,alltid lika trevligt;)

Så nu får jag ta å snygga till mig lite..vi hörs!!=)

Presentation

27 år, bor i villa med min sambo.
Gillar musik,baka,foto,måla,shoppa m.m

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards