Alla inlägg under november 2009

Av T - 29 november 2009 08:34


I går gorde vi en hel del ärenden,handlade en del tråkiga

men nödvändiga saker på OBS och sen hängde vi upp

julstjärnor och tok fram adventsljusstakar.

Mattias hängde även upp utebelysningen,blev jättemysigt:)

Sen var det dags för pizza och bio .

Vi åkte till Vänersborg och åt på Italia,så god pizza..

tacopizza med fetaost.

Filmen ("Luftslottet som sprängdes") var jättebra

men tråkigt att det var den sista i Millenium serien.

Var hemma igen vid halv nio,då börjar jag stryka kläder o lite dukar..

och Mattias tittade på tv o drack öl..haha

I dag ska vi greja här hemma en del, hänga upp gardinstänger

 i kök och hall,evt måla fönstrerna i köket och jag är

väldigt sugen på å julbaka..Men får se vad vi hinner med.


Varit vaken sen 07,kunde inte somna om..skit också!


önskar alla en trevlig 1:a advent!



Av T - 27 november 2009 19:11

JA för att det äntligen är fredag

JA för mina nya fina skor

JA för shopping

JA för bra shampoo


hahaha känner glad o nöjd i dag,därför en massa JA;)

Dagen på jobbet gick snabbt,läste lite i en bok : "jag är wanted"medans kunden jag jobbar hos var upptagen med lite annat.

Sedan käckade vi lunch på stan,och sen var det bara 3timmar kvar och dom flög iväg.

Efter jobbet gick jag på stan en sväng. Köpte födelsedagspresent till min svärfars sambo,och lite till mig:en tunika från Kappahl och en väska på Gina;)

Köpte även med lite fika från nåt fik i stan,fick det nästan gratis för hon skulle stänga precis när jag kom-trevligt!:)

Sen kom Mattias och hämtade mig och äntligen kunde jag hämta mina packet!!

Skorna passade jättebra,och krämerna luktade underbart gott och var väldigt dryg.

Har testar många shampoo/balsam nu och inte varit jättenöjd med nån,men i går köpte jag 2stora flaskor på Ica av märket TREsemmé,och håret känns så mjukt och lent !! En ny favorit!


I morgon ska det städas lite här hemma o hängas upp nya gardiner och upp med adventsljusstakar,kanske hinner med å baka lite också:)

På kvällen ska vi på bio å se "luftslottet som sprängdes",längtar!


på söndag är det "skyltsöndag" i stan och julmarkand i folkets park.

men vi får se hur vädret är,hade nog varit rätt så mysigt gissar jag.


Nu ska det fikas här och snart börjar Idol=)

Kan det bli en bättre fredag!??=)

Av T - 25 november 2009 14:13


var la sådär..den var ju mindre än en tallrik o typ 1cm hög,

så det gör jag nog inte om. så nu vet ni det;)

Av T - 25 november 2009 14:03


lyssnar på lite gammal julmusik nu,hihi..men saknar snön!!

Vill åka till Liseberg nån dag,det är ju så himmla mysigt! DÅ får man julkänsla på riktigt:)


Tänk om en månad är det jul o jag myser med mina syskonbarn..åh längtar!!


I dag ska jag till överby med Merja,men jag åker nog lite tidigare,har en del julklappar jag ska titta på.

Sen ska jag handla på maxi också,men då kommer nog Mattias och hänger på.


Har 2 packet å hämta ut,men väntar på ett mejl med nån kod jag måste ha för å hämta ut några skor jag har beställt:)     

bilderna och skorna är från brandos.se


sen har jag även beställt lite krämer o örhängen från fluff.:)


Nej nu får jag ta å klä på mig o gör mig klar för en shoppingrunda!=)

Önskar alla en fin dag!!


puss♥

Av T - 22 november 2009 10:23

Go morgon!


I går åkte vi till överby och shoppade lite,inte riktig meningen '

men så kan det bli;)

Köpte en jeansklänning på Cubus för ett tag sen,men ångrade köpet

men hittade inte kvittot,MEN fick byta till annat ist.det är ju inte

alltid man får det,så tack till Cubus:)

Så då blev det en tshirt och en tunika ist.och så köpte jag

 lite smink också.

Sen skulle vi hem,men så skulle bara Mattias in på

Sibahuset för å låna toaletten,så jag gick in på

Skopunkten sålänge..

Kom ut med 3 par skor!! 1par till Mattias och 2 par till mig=)

Köpte svarta stövlar,ett par var fodrade och dom andra inte.

Sen var det Rusta på schemat,där blev det julklapp till min brorson

-lego som var mycket billigare än andra ställen,skitbra ju!

Blev lite tvättmedel och toapapper m.m


Sen var det bara att göra sig iordning för kalaset,

vi åkte till NewP lace och åt med Mattias släkt,det var trevligt och gott:) Efteråt åkte vi till Mattias mormor som bjöd på kaffe o tårta.

I dag kommer nog svärfar o hans sambo hit en sväng,sen i eftermiddag

ska jag jobba,känns lite segt..men men


nu får det bli frukost o sen i väg å handla lite middagsmat..heej!


Av T - 20 november 2009 23:29

skrev just att jag inte orkade tänka på nåt ätbart,2 rader längre ner så skriver jag vad jag har tänkt å äta i mårn!!!! hahahaha

Av T - 20 november 2009 23:06

Har rensat bort lite kompisar på facebook i dag,

Fanns ju flera där jag bara var på "hej-stadiet" med,så då var det lika bra å ta bort dom:)

Har tittat på i Idol,dom var ju skitgrymma alla 5 i dag,och så härliga .

Och jag lipade åter igen till Idol! haha.. Mattias skratta nästan åt mig;)

Men blir så berörd och känslosam och när Reza fick se sin mamma ja då gråt jag med henne..hehe:)

Forresten,har ni testat cashewnötter med sourcream smak?-sjukt gott!!

Men nu är jag så mätt o orkar inte ens tanken på nåt ätbart!


I mårn blir det kalas för Mattias mormor,vi ska äta på grekisk resturang med hela familjen,mysigt! Blir nog kyckling med barbequesås och tzatziki..en favvo!:)


Nä nu ska jag snart lägga mig,tänkte hinna med en sväng till Överby i mårn också,så ingen sovmorgon i mårn inte!;)


ps: jag fattar mig inte på egoistiska människor,hur tänker dom? vart är deras medkänsla? deras samvete? och vad med kärlek? fattar dom inte begreppet;ge och ta? JAG FATTAR INTE!!! suck..ds.






Av T - 20 november 2009 15:39


Vaknade klockan 09 i dag,gu va skönt å ta en sovmorgon!!=)

Åkte till stan o träffade min darling,Merja,och vi åt lunch på Stålverket.

Det var jättegod mat och trevligt sällskap;)♥

Vi tittade lite i affärerna och sen tok vi en fika..haha,det är ju fredag-då får man!

Nu har jag städat lite här hemma och lyssnar på p!nk,älskar hennes musik..tröttnar aldrig!

Funhouse skivan är bra,tycket den var sådär i början men den blir bara bättre o bättre.

Kanske beror på att jag var konserten o det dyker upp minnen..eller så är den bara bra!:)hehe

Nu väntar jag snart Klara o Ellen,har ställta fram vindruvor o saft så ska vi mysa framför tvn;)

I kväll blir det Idol,kanske kikar Nellie bort också:)


Önskar alla en trevlig o mysig fredagskväll!


Presentation

27 år, bor i villa med min sambo.
Gillar musik,baka,foto,måla,shoppa m.m

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards